nyitólap
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Sport / Lábatlani Sirályok / Hírek / Sárkányhajó-győzelem oldalon áll
Lábatlani Sirályok
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
október 2021
előre
Sárkányhajó-győzelem
A sárkányhajózás népszerűsítése és megismertetése a célja annak a 8 állomásból álló Roadshow-nak, mely Budapestre érkezett július 10-én.

Aranyérmes a Lábatlani Sirályok sárkányhajó csapata

A sárkányhajózás szabadidős és versenysportként is egyre népszerűbb hazánkban. Ráadásul az idei évben, nálunk rendezik a sportág világbajnokságát augusztus 27. és 29. között Szegeden.
A sárkányhajózás népszerűsítése és megismertetése a célja annak a 8 állomásból álló Roadshow-nak, melynek immár az ötödik állomására érkeztek a versenyzők Budapestre július 10-én. A budapesti forduló egyik különlegessége volt, hogy a sárkányhajósok a kajak-kenu Budapest-bajnokság betétszámaként versenyeztek, így rengetegen szurkoltak nekik az Újpesti-öbölben. Az országos turnék helyszínein települések, cégek, iskolák csapatai mérhetik össze tudásukat. A budapesti versenyen 17 együttes vett részt.

A Lábatlani Sirályok csapatával általános iskolás kategóriába neveztünk Természetesen, mint minden verseny előtt, most is alapos felkészülés várt a résztvevőkre. Erre nem is találhattunk volna alkalmasabb helyet és időt a Sukorói edzőtábornál. A Velencei tavon készültünk fel és kovácsolódtunk össze egy csapattá, hogy a 300 méteres távon aztán tudásunk legjavát beleadva versenyezhessünk. Itt állítottuk össze a csapatot, alakítottuk ki a legoptimálisabb ülésrendet. Megtaláltuk a legügyesebb dobost Szabó Réka személyében, és kormányosunk Sujbert Levente is itt tökéletesítette tudását. A csapat összeállítása nem volt egyszerű, hiszen számos feltételnek kellett megfelelnünk. Csak 3 igazolt versenyzőt ültethettünk a hajóba (Balázs Dávid, Bugány Márk, Várvölgyi Patrícia), két felnőtt segítő szállhatott be melléjük (Schrenkné Simon Ildikó és Hacsa Attila) és minimum 8 női csapattag kellet a legénység soraiba (Ádám Réka, Forintos Anita, Kelemen Ramóna, Kurdi Kata, Sujbert Fanni és Várvölgyi Réka), így már csak néhány fiú kerülhetett a csapatba (Báthory György, Emmer Benjámin, Eperjesi Dániel, Fehér Gergő, Gerencsér Dániel, Keserű Norbert és Pathó Dávid).
A kemény felkészülés után nagyon vártuk, hogy összecsaphassunk ellenfeleinkkel. A csapat kitartásának, erejének és kormányosunk hangos bíztatásának hála, mindkét futamban nagyon jól rajtoltunk. Bár ilyenkor több lapát víz került a hajóba és ránk is, ezt a verseny hevében és a 30 fokos kánikulában senki sem bánta. A dob hangosan kongott, Levente a hajó végéből még hangosabban „hoppolt”, mi pedig csak húztuk, húztuk. Néha azért az ellenfelekre is rápillantottunk, és látva milyen kicsi a különbség, még erősebben lapátoltunk. Amikor már azt hittük, hogy nem bírjuk tovább, a sárkány farkától újabb bíztatás hallatszott: „És most egy hajrá! Húúúúzd! Húúúúúzd!” Minden erőnket beleadva értünk célba, és bár éreztük, de nem tudtuk ekkor még biztosan, hogy győztünk-e. Miután a hajót kikötöttük, a mentőmellényeket és lapátokat visszaadtuk, a hirdetőtáblán olvashattuk, hogy mindkét futamban a legjobb időeredménnyel lettünk elsők. Így a Lábatlani Sirályok legénysége a képzeletbeli dobogó legfelső fokára lapátolta fel magát. Boldogan, és úgy érzem megérdemelten vettük át az aranyérmet.
A vízi sportok egy újabb fajtájával ismerkedtünk meg, igazán nagy élmény volt minden résztvevőnek ez a verseny. Az elért eredményhez gratulálok, és bízom benne, hogy a legközelebbi sárkányhajó versenyen is ilyen sikeresek lesznek a SIRÁLYOK!