nyitólap
webtérkép
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Aktualitások / Egészségügyi hírek / Hőség! oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
november 2020
előre
Hőség!
Összesen 110 alkalommal riasztották megyénk mentőseit a hétvégén. Az esetek nagy részében belgyógyászati rosszullétekhez kellett kivonulniuk.

Nehezen bírjuk már a hőséget-egyre több a rosszullét !

Összesen 110 alkalommal riasztották megyénk mentőseit a hétvégén. Az esetek nagy részében belgyógyászati rosszullétekhez kellett kivonulniuk: többen a meleg miatt lettek rosszul a piacokon, illetve egyéb közterületeken. A 100-nál is több esetből csak egy közúti balesethez hívták a mentőket.

A héten igazi nyaralóidőre számíthatunk. A nagy melegben fokozott óvatosságra van szükségünk, különösen a gyermekek esetében kiemelten fontos a megfelelő mennyiségű folyadék pótlásáról gondoskodnunk. A folyadékfogyasztás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyoznunk, különösen, ha hosszú napokon keresztül kell szembenéznünk hőséggel. A meleget pár napig ugyan jól tűri szervezetünk, ezután azonban a legerősebbek is kimerülhetnek. Szomjúságunkat azonban ne alkoholos, koffeintartalmú, vagy cukrozott italok fogyasztásával csillapítsuk, mivel ezek épp ellenkezőleg hatnak, vagyis felgyorsítják a folyadék távozását szervezetünkből.

A túl sok cukor pedig megköti a vizet, így fogyasztásától csak még szomjasabbak leszünk. A folyadék pótlására ideális az ásványvíz, izotóniás italok, világos tea, friss gyümölcslé, limonádé, citromos víz, vagy gyümölcs fogyasztása, de készíthetünk frissítőt zöldcitrom, menta, gyümölcstea felhasználásával is. Érdemes a különböző italokat váltogatunk, így elkerülhetjük, hogy ráunjunk az ízekre.

Ne egyszerre igyunk nagy mennyiséget, inkább kortyonként, folyamatosan vegyük magunkhoz az egyébként szokásos két liter helyett akár napi három-négy liter folyadékot. Legjobb, ha mindig tartunk magunknál egy fél literes flakont, amit nap közben bárhol újratölthetünk. Gyerekeknél és időseknél még fokozottabb a helyzet. Sokkal hamarább kiszáradnak és sokszor nem érzik a szomjúságot, így gyakran kínáljuk őket.

Nagy melegben a fokozott izzadás során nem csak vizet, de sót is veszítünk. Nem elég csak a folyadék pótlásra figyelni, az ásványi anyagokat is pótolni kell. Ilyenkor főzhetünk kicsit sósabban, vagy megsózhatjuk a paradicsomot - amit "normál" időjárás mellett nem javaslunk.

Bármilyen csábító is, de hőségben inkább kerüljük a jéghideg italokat, mivel hirtelen, nagy mennyiségben fogyasztva akár gyomorgörcsöt is okozhatnak. Az a legideálisabb, ha mindent szobahőmérsékleten fogyasztunk, nem jó sem a túl meleg, sem a túl hideg. Étkezéseink során ügyeljünk rá, hogy könnyen emészthető ételeket vegyünk magunkhoz. Hőségben ideális választás lehet joghurt, gyümölcs, zöldség, halféleségek és szár.

Forrás: www.kekduna.hu


[ 2008.08.04. ]
MEGOSZTÁS:

A törlés használata

A hozzászólás végén látható egy új gomb, mellyel a fórum önmoderálását szeretnénk segíteni. A moderálandó hozzászólás betűszíne pirosra vált a gombra kattintás előtt.

A törlés gomb segítségével bárki sértőnek jelölhet egy hozzászólást. A sértőnek jelölt hozzászólások kisebb betűvel látszanak, és halvány piros a hátterük. Ha egy hozzászólásra 4 törlési igény érkezik eltérő IP címekről, az automatikusan lekerül az oldalról, azaz moderálásra kerül. A gomb után látható számok az eddigi törlési igények számát mutatják a moderálási limithez képest.


Hozzászólások

Nincsenek még hozzászólások!
Kapcsolódó képek
-